-    Kia esimese D-segmendi toureri, Optima sportuniversaali maailma esmaesitlus
-    Optima pistikhübriidi Euroopa debüüt
-    Täiesti uue Euroopa tehniliste näitajatega Niro hübriidmahturi esitlus

Genf, 1. märts 2016 – Täna jõudis 2016. aasta Genfi rahvusvahelisel automessil (86th Salon International de l’Automobile) esimest korda avalikkuse ette Kia Optima sportuniversaal, mis saabub kõikjal Euroopas müügile 2016. aasta neljandas kvartalis. Optima sportuniversaaliga liitusid Kia väljapanekus täiesti uus Optima pistikhübriidsedaan ja Niro hübriidmahtur, mis mõlemad debüteerivad Euroopas pärast oma maailma esmaesitlust 2016. aasta veebruaris Chicago autonäitusel.

Kia Motors Europe’i peatootmisjuht Michael Cole kommenteeris: „Nende kolme mudeliga siseneb Kia esimest korda uutesse segmentidesse, mis aitab järgnevatel aastatel toetada kaubamärgi arengut Euroopas.

2015. aasta SPORTSPACE-kontseptsioon tähistas järgmise põlvkonna jaoks selget suunda ning sportuniversaal täiendab hea vastuvõtu saanud sedaani veelgi suurema mugavuse ja praktilisusega. Otsustasime oma esimest D-segmendi tourerit Genfis esitleda koos meie esimese pistikhübriidiga, et näidata, kui oluliseks enda jaoks seda sektorit peame, ning köita oma kaubamärgiga tähelepanu uute era- ja äriklientide hulgas.

Ka Kia Niro tagab meile Euroopa klientide seas parema vastuvõtu, pakkudes köitvat kombinatsiooni mahturi praktilisusest ja Kia lahedalt modernsest disainist ning ökonoomsest uuest ajamist, mis ülalpidamiskulud madalad hoiavad. Kia Niro täidab turul madalate heitmetega hübriididest mahturite kohal olevat tühimikku, võimaldades meil köita uut tüüpi klientide tähelepanu. Viimase viie aasta jooksul on hübriidide müük Euroopas pea kahekordistunud ning jõuab eeldatavasti 2020. aastaks Euroopas 700 000-ni.

Niro ja Optima pistikhübriidid aitavad meil saavutada oma 2020. aasta ülemaailmset eesmärki parandada oma sõidukipargi keskmist kütusetõhusust 2014. aasta näitajatega võrreldes 25%.“

Täiesti uue Kia Optima sportuniversaali ülemaailmne esmaesitlus
Optima sportuniversaal, Kia esimene D-segmendi tourer, on inspireeritud 2015. aasta SPORTSPACE-kontseptsioonist. Eksklusiivselt Euroopa turu jaoks toodetud uus Optima sportuniversaal on sarnaselt Optima sedaanile efektse välisdisaini ja kvaliteetsetest materjalidest salongiga, mida täiendab praktilisus ja teised tourerile omased jooned.

Tourerilt oma keretüübi saanud Optima sportuniversaalil on ette näidata hulk erinevaid ergonoomikaomadusi, mis muudavad sõiduki palju praktilisemaks kui mitmed teised D-segmendi tourerid. Juba standardvarustuses on äärmiselt mitmekülgsed suhtes 40 : 20 : 40 allalastavad tagaistmed, mis võimaldavad läbi tagaistme paigutada pikemat spordivarustust nagu suusad või lumelauad, kuid jätavad siiski piisavalt istumisruumi kahele reisijale. Olemas on ka tagaistmete turvavõrk ja ülestõstetavad liugraamid pagasile. Madal ja tasane pakiruumiserv ja Smart Poweri süsteemiga tagaluuk muudavad lihtsaks ka raskete esemete laadimise.

Optima sportuniversaal on varustatud Kia uusima audiovisuaalse navigatsioonisüsteemiga (AVN) ja on üks esimesi Kia mudeleid, milles on olemas Android Auto™ süsteem Androidi telefonile, mille operatsioonisüsteem on Lollipop 5.0 või sellest uuem (saadaval alates turuletulekust) ja Apple CarPlay™ iPhone 5 või uuemate mudelite jaoks (saadaval alates 2016. aasta lõpust). Need süsteemid võimaldavad teabe- ja meelelahutussüsteemi kasutada nagu nutitelefoni – rakenduste, hääljuhtimise ja muusika voogedastusega.

Optima sportuniversaal on saadaval 1,7-liitrise turbodiiselmootori, 2,0-liitrise (pidevalt muutuva klapitõstmistehnoloogiaga) CVVL-bensiinimootori või ülivõimsa 2,0-liitrise (turbosüsteemiga bensiini otsesissepritse) T-GDI-mootoriga GT-mudelitel.

Uue Optima pistikhübriidi Euroopa debüüt
Täiesti uus Optima pistikhübriidi, mis on Kia esimene pistikhübriidsüsteemiga elektriauto, tutvustatakse Euroopas täna ja müüki jõuab see kogu Euroopas 2016. aasta neljandas kvartalis. Põhiline täiendus Kia D-segmendi Optima sõidukiseeriale ja aina laienevale madala heitega sõidukivalikule on uuenduslik pistikhübriidajam

Uus Optima pistikhübriid töötab 9,8 kWh liitiumpolümeeraku ning 50 kW elektrimootoriga, mis võimaldab puhtalt elektrilises režiimis läbida enam kui 54 km (33 miili) kiirusel kuni 120 km/h, mis asetab Optima pistikhübriidi puhtalt elektrilise sõiduulatuse osas D-segmendi liidrite hulka. Kia arendustiimi eesmärk on saavutata CO2-heiteks kõigest 37 g/km, mis tagab madalad püsikulud nii era- kui ka äriklientidele.

Uuenduslikus ajamis on kasutatud Kia uut ökonoomset 2,0-liitrist Nu neljasilindrist GDI-mootorit, mis on iseseisvalt võimeline väljastama 156 hj ja 189 Nm. Seda täiendab elektrimootor, mis võimaldab sõidukil pärast aku tühjenemist töötada aku laetuse taset säilitavas režiimis. Ajami koguvõimsus on 205 hj pööretel 6000 p/min ja koos elektrimootoriga on selle pöördemoment koguni 375 Nm (276 lb ft) vaid 2300 p/min juures.

Optima pistikhübriidis on kasutusel suur hulk aerodünaamilist ökonoomsust parandavaid uuendusi nagu uus esiprofiil ja tagumised põrkerauad ja täiesti uus aktiivsete õhulabadega iluvõre, mis vähendavad takistusteguri vaid 0,25 Cd-ni (Optima sedaanil 0,27 Cd).

Akutoite säästmiseks ja regenereerimiseks on Optima pistikhübriidil kaks süsteemi: regeneratiivpidurdus ja täiustatud soojenduse, ventilaatorite ja kliimaseadmete (HVAC) süsteem, milles energia säästmiseks on võimalik ventilaatoreid kasutada vaid juhikohal. Uus funktsioon Coasting Guide Control (CGC), mida Euroopa ostjatele pakutakse alates 2016. aasta teisest poolest, on praegu arendamisel ka Optima pistikhübriidi jaoks, mis võimaldab Nirol energiakasutuse vähendamiseks teeolusid ette aimata ning täiendavat elektrivõimsust koguda.

Täiesti uue Kia Niro Euroopa debüüt
Esmakordselt Euroopas esitletav Kia Niro, madala heitega hübriidmahtur, on toodetud oluliselt ümber töötatud Kia platvormide põhjal, mida kohandati Niro spetsiifiliste hübriidajamitehnoloogiatega.

Kia Niro on ruumikale mahturile omaselt praktiline ja nägus ning seda kõike täiendab kõrgetasemelise hübriidajami äärmine säästlikkus. Läbi ja lõhki eheda hübriidsõidukina disainituna moodustab see parima kombinatsiooni mahturi praktilisusest ja Kiale omasest lahedast ja modernsest disainist, mis aitab sõidukil eristuda teistest, konservatiivsema välimusega hübriididest. CO2-heite sihtväärtus on alla 89 g/km (keskmine, Kia-siseste katsete põhjal), mis tagab madalad püsikulud.

Eheda hübriidina saavutab Kia Niro HEV oma ülimadalad heitekogused ja muljetavaldava kütusesäästu tänu väiksemale hübriidajamile. Kia 1,6-kiitrine Kappa GDI-mootor, mis saavutab 105 hj ja pöördemomendi 147 Nm, on ühendatud 32 kW elektrimootori ja 1,56 kWh liitiumioonpolümeerakuga. Ajami 141-hobujõuline võimsus kantakse teele äärmiselt tõhusa kuuekäigulise topeltsiduriga käigukastiga (6DCT), mille maksimaalne pöördemoment 264 Nm (195 lb ft) on kättesaadav juba esimesel käigul.

Hoolimata oma kompaktsest välisilmest on Niro salong praktiline ja mugavalt ruumikas, selle pearuum oma klassis kõrgeimate seas, pakiruumimaht 421 liitrit (VDA) ning põrandaalune hoiupaik piisavalt suur, et mahutada täissuuruses tagavararatas (olenevalt turust). Alates 2016. aasta neljandast kvartalist on Niro saadaval koos hübriidide seas haruldase valikulise pukseerimisvõimalusega, mis võimaldab vedada kuni 1300 kg kaaluvat piduritega haagist.

Uue Niro täismahus seeriatootmine algab 2016. aasta mais ja see jõuab kogu Euroopas müügile 2016. aasta kolmandas kvartalis.

Nagu kõigil Euroopas müüdavatel Kia sõidukitel, on ka Kia Nirol, Optima sportuniversaalil ja Optima pistikhübriidil sõidukimargi ainulaadne 7-aastane kuni 150 000 km läbimiseni kehtiv garantii.


Kõik selle pressiteate tehnilised andmed ja spetsifikatsioonid on eeldatavad sihtväärtused, mis olenevad järgnevast arendustööst ja ametlikest nõuetest. Kõik näitajad võivad muutuda.