Kia uus jõuline, dünaamiline ja tulevikkuvaatav ideeauto annab märku selle automargi uuest ja selgelt eristuvast disainisuunast. See Kia esimene tagaveoline neljaukseline sportsedaan ühendab endas sujuvaid ja jõulisi proportsioone ning viimistletud ja elegantset neljaistmelist salongi.

Kuigi töö Kia GT kontseptsiooni kallal algas juba 2010. aasta novembris, on idee luua võimas tagasillaveoline Kia sedaan ettevõtte Euroopa disainerite peades küpsenud juba ammu. „Selle projekti algfaasis,“ ütles Kia Euroopa disainijuht Gregory Guillaume, „sai meie disainimeeskond inspiratsiooni 1970-date GT-autodelt: luksuslikelt ja elegantsetelt sõidukitelt, mis suutsid toimetada reisijaid kiiresti, muretult ja stiilselt Pariisist Lõuna-Prantsusmaale. Soovisime luua midagi sama nõtket, atleetlikku ja kindlameelset, kuid mitte liialt agressiivset ega võimukat.“

Üks Schreyeri ja Guillaume peamistest eesmärkidest oli hoolitseda selle eest, et auto välimus annaks ilmeksimatult märku sedaani tagasillaveost ja suurepärastest sõiduomadustest. Kia GT siluett näib hoogustuvat A-piilarist auto tagaosa suunas ja sellest tulenevat atleetlikku välimust rikastab A-piilari põhjalt katusejoont mööda tagumise akna alla kulgev vaskne märgisjoon. Elegantsel moel järgib see lennukas joon Kia disainereid innustanud GT autode esiukse kolmnurkset aknasektsiooni.

Kia GT voolujoonelisus seob endas tuntavat jõu ja koosmõju tunnet – iga nurga alt kiirgab see auto eesmärgistatust ja otsustusvõimet, mis kokku moodustavad Schreyeri disainilahenduse põhielemendi. Seda vankumatuse tunnet tugevdab ka katusejoone pikenemine C-piilarist tahapoole, kus see kohtub tagaklaasiga ja tundub kogu autot madalamale vajutavat.

Seda jõulist enesekindlust tasakaalustab mitmete pilkupüüdvate detailide rohkus. Pidurisilindrite vaskne viimistlus loob visuaalse seose auto märgisjoonega. Tuuleklaasi ülaosa kindlusestiilis kontuurid seonduvad auto katusega, mis on sõidukisse juhile ja eesistmel viibivale reisijale piisava ruumi tekitamiseks kergelt ülespaisutatud. Ka kapotil on näha diskreetselt tõstetud mootoriosa ja õhuvõtuava, mis viitavad auto suurele võimsusele.

Nii Schreyer kui ka Guillaume on eriti kirglikud seoses Kia GT tuledega. Eesmine metallisulamist äärisega iluvõre külgneb komplekssete esituledega, mis mõlemad peidavad endas kuut süvistatud LED valgusallikat ja jätavad öisele maanteele selgelteristuva valgusjälje. Esitulede tänapäevane konstruktsioon peegeldub ka ühtses tiibjas tagatules, mis sirutub üle sõiduki külgede ja hõlmab kaht kolmest püstelemendist koosnevat aktiivosa.

Esiuksed ja taga paiknevate hingedega tagumised uksed avanevad väljapoole kergelt tõusvas joones, lisades Schreyeri sõnul auto iseloomule elegantsi ja kindlustunnet. Vaatamata madalale asetusele, lennukale katusejoonele ja piiratud klaasosale on Kia GT kabiin puhas ja liialdusteta ning auto mahukas ja õhulises sisemuses on piisavalt ruumi juhile ja kolmele reisijale.

Klaasist näidikupaneelil, mis sarnaneb eelmise aasta Pop ideeauto omale, on kolm kihti orgaanilisi LED näidikuid. Lisaks kolmedimensioonilisele sügavusele toob see juhini viimase korraldusel kuvatava piisava informatsioonihulga, mis võimaldab keskkonsooli vabastada tavapärasest juhtseadmete, nuppude ja näidikute rägastikust. Taldrikukujulises kolme kodaraga roolirattas peituvad puutetundlikud lülitid võimaldavad juhil kiiresti valida kuvatava informatsiooni.

Schreyer usub, et see kontseptsioon keskendub disaini asemel rohkem seisukoha, proportsiooni ja tasakaalu tunnetamisele, sest need elemendid mõjutavad ja juhivad tema disainimeeskonna suunda järgmise projektini. „Üks selle projekti suurepärastest omadustest oli asjaolu, et see on vägagi tõeline auto,“ ütles Schreyer. „Mõnus oli töötada autoga, mis võiks kas või homme mööda maanteid veerema asuda. Loomulikult oleks selle sõiduki seeriatootmisesse laskmine võrreldav unistusega – auto on loogilise ülesehitusega, sel on neli istekohta, piisavalt ruumi pagasile ja lisaks kõigele muule on ta oma kaasahaaravuse ja dünaamilise olemuse juures äärmiselt väljendusrikas. Just selliseid autosid peakski Kia valmistama.“ Mootoriks on ideeautol 3.3-liitrine V6 turbomootor võimsusega 395 hj ja pöördemomendiga 534 Nm.

Kia GT – peamised mõõdud
Pikkus 4690 mm
Laius 1890 mm
Kõrgus 1380 mm
Teljevahe 2860 mm